Vi bruger cookies

Det Kongelige Akademi – Arkitektur, Design, Konservering bruger cookies til at skabe en bedre brugeroplevelse, til at interagere med sociale platforme og til anonymiseret statistik over trafikken på vores hjemmeside.

Cookies fra sociale medier gør det muligt for os at interagere med velkendte sociale mediers platforme og indhold. Formålet kan være statistik eller marketing.
Nødvendig for at afspille YouTube vidoer. Benyttes til marketing, statistik og personalisering.
Nødvendig for at afspille Vimeo videoer
Præference cookies gør det muligt for en hjemmeside at huske oplysninger, der ændrer den måde hjemmesiden ser ud eller opfører sig på. F.eks. dit foretrukne sprog, eller den region, du befinder dig i.
Bruges til grafiske elementers tilstand

Webinar: Designmetoder og læringsrum som didaktiske redskaber

Vil du vide mere om, hvordan designtænkning og det fysiske læringsmiljø kan bruges som redskaber i din undervisning? Så tilmeld dig KADK's webinar ’Designmetoder og læringsrum som didaktiske redskaber’ og få en smagsprøve på emnet.

Designtænkning er genstand for stigende opmærksomhed i en bred række organisationer, institutioner og brancher, hvor man ser nye muligheder i at bruge designerens mindset og metoder til at skabe læring og udvikling. Dette gælder også i tilknytning til undervisning på både grundskole-, ungdomsuddannelses- og videregående uddannelsesniveau, hvor designmetoder og -processer kan bruges som didaktiske redskaber til at fremme kompetencer som kritisk tænkning, kreativitet og kollaboration. Samtidig er der stigende fokus på de fysiske rammers potentiale som understøttende redskaber for varierede læringssituationer og læreprocesser. Men hvordan kommer man lige i gang med at bruge designtænkning i sin undervisning, og hvad skal der til for at rummet bliver et redskab i denne proces?

På KADK har vi mange års erfaring med at bruge og undervise i designtænkning, hvilket vi gerne vil give dig en smagsprøve på. Derfor byder vi ind med et webinar om designtænkning, designmetoder og læringsrum som didaktiske redskaber. Vi vil bl.a. komme ind på, hvad designtænkning er, og hvordan det kan bruges som en undervisningsmetode, hvilken form for læring det understøtter, samt hvordan rummet kan blive en ressource i processen.

Det får du ud af webinaret

  • En introduktion til designtænkning, designmetoder og det fysiske rum som didaktiske redskaber.
  • En smagsprøve på en læringsproces, der bygger på designtænkning.
  • Indblik i konkrete designmetoder og -redskaber.
  • Mulighed for at stille spørgsmål til oplægsholderne.
Oplægsholder
Bodil Bøjer

Cand.mag. og Ph.D. i design af læringsmiljøer ved KADK

Vis beskrivelse Skjul beskrivelse

Bodil Bøjer er ansat ved Kunstakademiets Designskole og forsker i metoder til samskabelse af rum-praksis relationen i læringsmiljøer. Hun har en erhvervs-ph.d. i design af læringsmiljøer med fokus på relationen mellem det fysiske miljø og pædagogisk praksis fra ultimo 2019. Desuden har hun mange års praksiserfaring med design af læringsmiljøer fra sit arbejde i designfirmaerne Bosch & Fjord og Rune Fjord Studio.

Oplægsholder
Lotte Haag Borg

Arkitekt MAA, Innovationskonsulent

Vis beskrivelse Skjul beskrivelse

Lotte er ansat ved Syddansk Sundhedsinnovation i enheden for ’Innovativt byggeri og drift’ og arbejder med design- og innovationsprojekter med særligt fokus på samspillet mellem adfærd og rum. Hun er uddannet bygningsarkitekt med speciale i eksperimenterende arkitektur og har designet børne- og ungemiljøer på tværs af hele uddannelseskæden. Derudover har hun undervisererfaring på efteruddannelsesforløb i metodisk anvendelse af design til at understøtte monofaglig samt tværfaglig undervisning.