Vi bruger cookies

Det Kongelige Akademi – Arkitektur, Design, Konservering bruger cookies til at skabe en bedre brugeroplevelse, til at interagere med sociale platforme og til anonymiseret statistik over trafikken på vores hjemmeside.

Cookies fra sociale medier gør det muligt for os at interagere med velkendte sociale mediers platforme og indhold. Formålet kan være statistik eller marketing.
Nødvendig for at afspille YouTube vidoer. Benyttes til marketing, statistik og personalisering.
Nødvendig for at afspille Vimeo videoer
Præference cookies gør det muligt for en hjemmeside at huske oplysninger, der ændrer den måde hjemmesiden ser ud eller opfører sig på. F.eks. dit foretrukne sprog, eller den region, du befinder dig i.
Bruges til grafiske elementers tilstand

Idédeleren - fra barn til barn

Dato
16.10.2017

På udstillingen 'Cirkulær økonomi i arkitektur og design' kan du bl.a. se projektet 'Idédeleren'. Det er lavet af Tilia Hasselager, studerende på Industriel Design. Tilia har udtænkt et koncept, hvor børn i alderen 7-13 år arbejder aktivt med genbrug af ressourcer - og deler deres kreative ideer på tværs af skoler og landegrænser. 
Projektet handler om at give børn i alderen 7-13 år viden om bæredygtighed og en grundlæggende forståelse for ressourcer, i form af hverdagsprodukter: Hvordan kan man bruge og genbruge ressourcer på en bæredygtig måde?

Projektet drives af børnenes egne ideer, virkelyst og nysgerrighed: De kommer selv med kreative løsninger inden for emnet ’Bæredygtighed’, og ved at undersøge og afprøve forskellige materialer, får de en forståelse for materialernes egenskaber og muligheder.

Det kreative kredsløb - fra barn til barn

Alle de kreative ideer skal samles i små bøger, der bliver delt børnene imellem – på tværs af skoler og landegrænser - så børnene både bliver afsendere og modtagere af projekterne.

De kreative ideer samles i en bog, der deles på tværs af skoler og landegrænser
Børnene udforsker genbrug af materialer

'Idedeleren' kan indgå i en tværfaglig undervisning i skolen – der kan fx inddrages fysik, matematik og sprog, samt praktisk viden om miljø, materialer og produktion.