
NY PLACERING OG IDENTITET TIL DANSEHALLERNE

Mit projektet udspringer af den aktuelle mangel på faciliteter til at videreføre Danmarks største samlingspunkt for dans som kunstart. Visionen har været, at finde en ny placering til Dansehallerne i det københavnske kulturmiljø og sikre, at København stadig er en medspiller i både nationale og internationale dansenetværk.
Dette tværfaglige projekt mellem det arkitektoniske koncept i Lokomotivværkstedet, samler dansens facetter under ét tag, samtidig med den nye visuelle identitet sætter fokus på Dansehallernes nye visioner og strategier. Derudover viser det nye ydre et bredt publikum, hvad et samlet dansemiljø kan gøre for kulturlivet.






Dansehallernes nye logo understreger, at der er fokus på krop, bevægelse og rum. Kontrasten tydeliggøres mellem krop og bevægelsen, der forholder sig til det bløde og det kurvede - mens rummet forholder sig til det masive og de store flader.
Det nye bomærke har mere end én betydning. Den organiske form kan læses som føddernes bevægelse på gulvet, eller som dansens bevægelse i rummet. Bomærket udtrykker også dansens bevægelse og dynamik indenfor faste rammer - ligesom Dansehallernes danner ramme om dansen i København.
Den nye identitet er enkel og moderne, som henvender sig til en bredt publikum og gør identiteten lettilgængelig og tidssvarende. Samtidig er opbygningen troværdig og seriøs





