Vi bruger cookies

Det Kongelige Akademi – Arkitektur, Design, Konservering bruger cookies til at skabe en bedre brugeroplevelse, til at interagere med sociale platforme og til anonymiseret statistik over trafikken på vores hjemmeside.

Cookies fra sociale medier gør det muligt for os at interagere med velkendte sociale mediers platforme og indhold. Formålet kan være statistik eller marketing.
Nødvendig for at afspille YouTube vidoer. Benyttes til marketing, statistik og personalisering.
Nødvendig for at afspille Vimeo videoer
Præference cookies gør det muligt for en hjemmeside at huske oplysninger, der ændrer den måde hjemmesiden ser ud eller opfører sig på. F.eks. dit foretrukne sprog, eller den region, du befinder dig i.
Bruges til grafiske elementers tilstand

Ny chef for Kommunikation og Ledelsessekretariat

Dato
27.11.2023
Kategori
Indblik

Det Kongelige Akademi får ny chef for Kommunikation og Ledelsessekretariatet til januar 2024. Det bliver Michael Kreutzfeldt, der skal bestride stillingen. 

Michael Kreutzfeldt er en meget erfaren kommunikatør og leder fra både private og offentlige virksomheder.

Han kommer fra en stilling som kommunikationschef i Københavns Kommunes Børne- og Ungdomsforvaltning, med ansvar for kommunikation til borgere, brugere og mere end 20.000 medarbejdere i forvaltningen. Her var han daglig leder af et team på 10 medarbejdere forankret i forvaltningens ledelsessekretariat.

På Det Kongelige Akademi kommer han også til at stå i spidsen for 10 medarbejdere, der arbejder med akademiets kommunikation og sekretariatsopgaver i relation til ledelse, bestyrelse, råd og udvalg.

”Jeg har arbejdet sammen med kandidater fra Det Kongelige Akademi mange gange, og det er et drømmejob for mig nu at komme helt tæt på Akademiets uddannelser og forskning. Akademiets mange fagligheder rummer store potentialer for at forme morgendagen, og det glæder jeg mig til at være med til at kommunikere til omverdenen”, udtaler han.

Michael Kreutzfeldt

Om Michael Kreutzfeldt
Michael Kreutzfeldt har tidligere været leder for et digitalt udviklingsteam i DR Design - og Corporate Brand Manager i Carlsberg Group, med ansvar for Carlsberg Group’s globale corporate brand, kultur og identitet.

Han har også erfaring fra kommunikations- og designbureauer og som selvstændig kommunikationsrådgiver for både private og offentlige institutioner, herunder større danske universiteter.

Gennem bestyrelsesarbejde i brancheforeningen Design Denmark har han fået indgående kendskab til designbranchen, og de mange udfordringer og muligheder, som de kreative brancher rummer.

Han har en kandidatuddannelse i kommunikation og historie fra Roskilde Universitet.