VENDEPUNKTER

Navn
Camilla Konradsen
Uddannelsesgrad
Kandidat
Fagfelt
Design
Institut
Visuelt Design
Program
Graphic Communication Design
År
2016

FORTÆLLINGER OM HÅB, DRIVKRAFT OG OM AT REJSE SIG PÅ TRODS

Kriser er et menneskeligt vilkår og en uundgåelig del af livet, men det er et skrøbeligt emne, som kan være svært at tale om. Vigtige erfaringer går tabt, når vi ikke tør åbne op og dele vores historier med hinanden. Selvom det ikke er let, er det derfor yderst vigtigt, at vi finder modet til at dele vores oplevelser med hinanden, så vi har noget at støtte os til og drage erfaring fra, når krisen rammer. Formålet med denne bog er netop det - at dele erfaringer. Vi tages med på en illustreret rejse igennem fire menneskers kriseforløb, og den forvandlende proces det har været for dem at rejse sig igen og skabe mening på trods.

Bogens fire fortællinger er baseret på autentiske beretninger og omhandler alle det tidspunkt i livet, hvor alt er mørkt og trist, men som samtidig indvarsler begyndelsen på noget friskt og nyt. Det er ikke usædvanligt, at mennesker, der har gennemlevet større livskriser, efterfølgende beskriver deres liv som forandret. Kriser kan lede til uventede erkendelser og være katalysator for nødvendige forandringer i vores liv. Al modgang indeholder nogle muligheder, og det hele afhænger af, hvordan vi betragter den modgang, vi udsættes for. Ved at åbne op for det svære emne og skildre selve oplevelsen bag kriseprocesserne, ønsker jeg at skabe en stemningsfyldt læseoplevelse, der taler til læserens følelser og hjerte frem for til rationalet. Mit håb er at kunne give læseren nogle historier at spejle sig i og inspireres af og, i bedste fald, at kunne være med til at udbrede en større forståelse og accept af kriser. 

Denne bog har ikke til hensigt at belære om krisehåndtering, men derimod at videreformidle det følsomme emne i et sanseligt og visuelt sprog til gavn for alle, der ønsker at få et indblik i, hvordan livskriser kan opleves og håndteres. 

Se et uddrag af bogen nederst på siden.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

VENDEPUNKTER