Samarbejde med uddannelserne
Du kan indlede projektsamarbejde med vores institutter og programmer, én eller flere studerende og din virksomhed. Sammen finder I en opgave, som I ønsker belyst og som kan passe ind i et undervisningsforløb, hvor vores studerende bidrager med viden og værktøjer.
Du får adgang vigtig viden og inspiration og samtidig understøtter du udviklingen af nye talenter i praksis.
Sådan gør du
Send os et opslag, kontakt vores studieadministration eller vores institutter.
Samarbejder i undervisningen - Arkitektur
Samarbejder i undervisningen - Arkitektur
Det Kongelige Akademi - Arkitektur har direkte samarbejder mellem erhvervsliv og uddannelse på mange måder:
- Gæsteforelæsere, censorer og undervisere fra erhvervslivet deltager i undervisningen;
- Erhvervsrettede projekter udgør en stor del (2/3) af uddannelsens indhold;
- Ehvervsvirksomheder indgår i forsknings-, undervisnings- og studieprojekter;
- Vi har tværfaglige uddannelsessamarbejder med en række andre uddannelsesinstitutioner som CBS om innovations og entreprenørskab;
- Vores studrende møder en række erhvervs-ph.d.-studerende,
- Vi sender vores studerende i praktik og bringer erhvervet helt tæt på uddannelsen gennem symposier, studenterkonkurrencer udbudt af virksomheder, studierejser til udenlandske virsomheder osv.
Eksempler på samarbejder
Eksemplerne på samarbejder er mange. SIGNAL-arkitekter har for eksempel i en årrække gennemført undervisningsforløb i samarbejde med Center for Industriel Arkitektur og Det Kongelige Akademis arkitekturprogrammer. Tegnestuen bidrog med praksiserfaring og afprøvning af eksempler på deres arbejdsmetoder – og i et samlet forløb fik de studerende fik testet erhvervsparathed gennem diskussioner, øvelser og udfordring af tegnestuens praksis. Win-win for alle.
Eksempler på samarbejdspartnere i undervisningsforløb: NCC, Weinberger, Signal-arkitekter, Autodesk, Velux, KHR A/S, HLT, Bjarrum arkitekter, C.F. Møller, PHL arkitekter, 3XNielsen, Arkitema, Birch & Krogboe, Dansk Byggeri, Teknisk Universitet, München, DTU, KEA, CBS, Samsø, Gammel Dok, Center for Bygningsbevaring Raadvad, Københavns Murerlaug, Holbæk Tekniske Skole, Tranebjerg Skole, Den anden opera, København, Billedhuggeren Bjørn Nørgaard, Christianitter, Dansk Byggeri, Bygherreforeningen, Holbæk Kommune, Københavns Kommunes Socialforvaltning og mange flere.
Samarbejder i undervisningen - Design
Samarbejder i undervisningen - Design
Det Kongelige Akademi - Design har direkte samarbejder mellem erhvervsliv og uddannelse på mange måder:
- Gæsteforelæsere, censorer og undervisere fra det private erhvervsliv deltager i undervisningen;
- Designprojekter, der udarbejdes som professionelle opgaver, er kernen i uddannelsen;
- Virksomheder indgår i forsknings-, undervisnings- og studieprojekter;
- Vi udbyder kurser relateret arbejdsmarkedet, som forbereder de studerende på arbejdet som designere. Her møder de erhvervsliv og designbranche. Bl.a. kurser i: Iværksætteri og Innovation; Designjura og Immateriel Ret, Projektledelse; Forretningsplan; Præsentationsteknik.
- Vi har tværfaglige uddannelsessamarbejder med en række andre uddannelsesinstitutioner som CBS om innovations og entreprenørskab;
- Vores studerende møder en række erhvervs-ph.d.-studerende,
- Vi sender vores studerende i praktik og bringer erhvervet helt tæt på uddannelsen gennem messer, udstillinger, konkurrencer udbudt af virksomheder, studierejser til udenlandske virsomheder osv.
Eksempler på samarbejder
Eksempler på samarbejdspartnere i undervisningsforløb: Microsoft, Rosenthal, Wonderful Copenhagen, Socialsquare, Københavns Kommunes Center for Renhold, KL7, Lightyears, Vilsbøl de Arce, Swedish Archipelago, H&M, SAME, Schewing og Berthelsen Arkitekter, MOMA, CBS, ITU, DADIU – Det Danske Akademi for Digital, Interaktive Underholdning, Micro Challenge: KEA og DTU, Nike, Innovationsnetværket Bolig og Livsstil og mange, mange flere.
Samarbejder i undervisningen - Konservering
Samarbejder i undervisningen - Konservering
Det Kongelige Akademi - Konservering har direkte samarbejder mellem erhvervsliv og uddannelse på mange måder:
- Gæsteforelæsere, udøvende konservatorer og fagfolk fra andre, relevante fagområder deltager i undervisningen;
- Feltarbejde, studierejser og institutionsbesøg;
- Praktisk arbejde med kultur- og naturarvsgenstande fra erhvervet indgår i forsknings-, undervisnings- og studieprojekter;
- Praktik
- Vores studerende møder en række erhvervs-ph.d.-studerende,
- Vi sender vores studerende i praktik og bringer erhvervet helt tæt på uddannelsen gennem skolens mange samarbejdsrelationer og netværk med aftagerinstitutionerne i undervisningen.
Det sikrer at studerende fra studiestart til kandidatspecialet kommer i tæt kontakt med professionen og dens konkrete problemstillinger.
Samarbejderne sker især på de såkaldte ABM-institutioner (arkiver, biblioteker og museer) og på de bevaringscentre, som varetager bevaringsarbejde for de statsanerkendte museer i Danmark. Men også via internationale samarbejder.