Vi bruger cookies

Det Kongelige Akademi – Arkitektur, Design, Konservering bruger cookies til at skabe en bedre brugeroplevelse, til at interagere med sociale platforme og til anonymiseret statistik over trafikken på vores hjemmeside.

Cookies fra sociale medier gør det muligt for os at interagere med velkendte sociale mediers platforme og indhold. Formålet kan være statistik eller marketing.
Nødvendig for at afspille YouTube vidoer. Benyttes til marketing, statistik og personalisering.
Nødvendig for at afspille Vimeo videoer
Præference cookies gør det muligt for en hjemmeside at huske oplysninger, der ændrer den måde hjemmesiden ser ud eller opfører sig på. F.eks. dit foretrukne sprog, eller den region, du befinder dig i.
Bruges til grafiske elementers tilstand

Gadehavegård set med 122 arkitektstuderendes øjne

I fem Corona-udfordrede uger arbejdede 122 arkitektstuderende på første år intensivt med boligområdet Gadehavegård i Høje-Taastrup Kommune. Som en del af arbejdet med bebyggelsen, skulle de lave præsentationer baseret på den viden de havde tilegnet sig undervejs i forløbet og de reflektioner, det gav anledning til. 


De fælles, overordnede tematikker for kursusforløbet var "Det Almene" og "Inklusion", noget som inspirerede de studerende til at anlægge mange forskellige vinkler i deres arbejde - hvad præsentationerne også illustrerer.
 
Nogle forholdt sig helt konkret til parallelsamfundspakken, planlægningspraksis og social inklusion, mens andre undersøgte hvad den rumlige organisering i bolig og byrum betyder for fx det sociale liv i en bebyggelse som Gadehavegård. Andre igen tog stilling til arkitektens ansvar, idealer og metoder i forhold til den måde, vi bygger og indretter vores samfund på.  

Forløbet er blevet til i samarbejde med Domea.dk og Høje-Taastrup Kommune. 

Det almene og inklusion

Gadehavegård: Det almene og inklusion

Rumlig organisering

Gadehavegård: Rumlig organisering

Arkitektens blik på sig selv

Gadehavegård: Arkitektens blik paa sig selv