
Visuel identitetsudvikling - En undersøgelse af metoder til udvikling af visuel identitet med den danske stat som case
Projektet undersøger eksisterende praksisser inden for identitets- og logodesign og har som mål at pege på nye metoder til analyse og udvikling af visuel identitet. Som case analyseres og diskuteres den danske stats visuelle identitet, som den kommer til udtryk gennem logoer og symboler.
Projektets primære mål er at undersøge fremgangsmåder og processer til udvikling af visuel identitet og at pege på nye metoder til identitetsskabende visuelt design. Der vil i dette arbejde være et særligt fokus på visuelle virkemidler og idégeneringsmetoder, men også strategi- og designmanagementaspekter i identitetsarbejdet vil blive berørt. Endelig vil det blive afprøvet, hvordan indsigterne kan appliceres i en konkret uddannelseskontekst.
Det sekundære mål er at opnå indsigt i udviklingen, anvendelsen og betydningen af danske offentlige visuelle grundelementer, herunder brugen af traditionelle logoer og heraldiske symboler i en moderne kontekst.