kursusbillede

Design, Ledelse & Relationer

Modulet introducerer deltagerne til klassiske og designorienterede ledelsesteorier, der kan understøtte udvikling af egen personlig ledelsespraksis. Modulet tager afsæt i, at udvikling og forandring altid skabes gennem relationer til aktører i og udenfor egen organisation. Informeret af både design- og ledelseslitteraturen byder modulet perspektiver og værktøjer til at præge, hvordan både eget personlige lederskab og andres ledelse udfoldes i den organisatoriske hverdag. Der arbejdes således med at fremme praksisnære forståelser for og refleksioner over, hvordan designprincipper kan udvikle deltagerens personlige lederskab. Modulet indeholder faglige oplæg, individuelle refleksionsøvelser, gruppeøvelser og diskussioner med fokus på inddragelse og deling af deltagernes egne erfaringer fra praksis. I den skriftlige opgave skal deltagerne med afsæt i en konkret situation eller problemstilling demonstrere, at de har udviklet viden og praksisnær forståelse for, hvordan modulets teorier og metoder kan være med til at udvikle nye ledelsespraksisser og -strukturer.

Mål for læringsudbytte:

Viden og forståelse om hvordan klassiske ledelsesteorier kan udfordres af og videreudvikles i relation til teorier om designbaseret ledelse.

Færdigheder i at videreudvikle egen og andres ledelse gennem udvælgelse og anvendelse af klassiske og designbaserede ledelsesteorier og -metoder.

Kompetencer i at reflektere kritisk og konstruktivt over egen ledelsespraksis med henblik på videreudvikling af nye ledelsespraksisser og -strukturer i egne professionelle sammenhænge.

Undervisning og seminardatoer

Undervisningen består af seminarer og veksler mellem oplæg, diskussioner, workshops og gruppearbejde. 

Undervisningsdatoer 2025:
Modulet afholdes over 5 dage:

Session 1: 6. + 7. maj

Session 2: 20. + 21. maj

Session 3: 2. juni 

Hvem er modulet målrettet til?

Uddannelsen, og de enkelte moduler, er henvendt til (projekt)ledere, mellemledere, interne konsulenter, specialister, koordinatorer mm., der ønsker at styrke deres viden og kompetencer i forhold til at lede og facilitere organisatoriske udviklings- og forandringsrettede processer.

Adgangskrav og optagelse

For at blive optaget på et diplommodul er det et krav, at du har gennemført en relevant adgangsgivende uddannelse, som mindst er på niveau med en erhvervsakademiuddannelse eller en relevant videregående uddannelse gennemført som et fleksibelt eller reguleret forløb

Derudover skal du kunne dokumentere, at du har mindst to års relevant erhvervserfaring efter gennemført adgangsgivende eksamen. 

(jvf. bekg. nr 933 af 13/06/2022)

Optagelse på uddannelsen sker på baggrund af en vurdering af din uddannelsesmæssige baggrund, erhvervserfaring og dine muligheder for at anvende uddannelsen i dit aktuelle arbejde.

Ansøgning og optagelse
Du søger om optagelse gennem det elektroniske ansøgningsskema, som du kan finde under de enkelte diplommoduler. Ansøgningsfrister for de forskellige moduler udmeldes løbende på det enkelte diplommodul.

Portræt - Christina Reedtz Funder

Programansvarlig

Christina Reedtz Funder
Cand. mag. i retorik og studielektor ved Institut for Visuelt Design
Vis beskrivelse

Christina Reedtz Funder er studielektor ved Institut for Visuelt Design hvor hun arbejder inden for felterne kreative processer, argumentation og retorisk performance samt akademiske genrer. Hun er modulansvarlig for tre af diplomuddannelsen moduler, og derudover underviser hun også på Det Kongelige Akademis Master i Design. Christina er uddannet cand.mag. i retorik fra Københavns Universitet og har tidligere arbejdet med udvikling af uddannelser på bl.a. Aarhus Universitet og DMJX.

Underviser

Efter- og Videreuddannelse

Kontakt

Har du spørgsmål til diplomuddannelsen?

Kontakt: update@kglakademi.dk