Vi bruger cookies

Det Kongelige Akademi – Arkitektur, Design, Konservering bruger cookies til at skabe en bedre brugeroplevelse, til at interagere med sociale platforme og til anonymiseret statistik over trafikken på vores hjemmeside.

Cookies fra sociale medier gør det muligt for os at interagere med velkendte sociale mediers platforme og indhold. Formålet kan være statistik eller marketing.
Nødvendig for at afspille YouTube vidoer. Benyttes til marketing, statistik og personalisering.
Nødvendig for at afspille Vimeo videoer
Præference cookies gør det muligt for en hjemmeside at huske oplysninger, der ændrer den måde hjemmesiden ser ud eller opfører sig på. F.eks. dit foretrukne sprog, eller den region, du befinder dig i.
Bruges til grafiske elementers tilstand

CoLaBtm

Projekt
Morten Meldgaard
Deltagere
WindEagle Kinney Linton

Findes de fleste af de planetære grænser, vi står over for, inde i os selv?

De udfordringer, som de planetære grænser skaber, afspejler menneskehedens karakter: vores individualisme og materialisme. For at møde disse udfordringer bliver vi nødt til at finde alternative måder at involvere os i planeten og hinanden på.

Vi må se nøje på vores adfærd og aktiviteter. Undervisningsformatet CoLabTM viser en vej fra individualisme til samskabelse og fællesskab gennem den proces med at tilvejebringe og overføre viden, som vi kalder undervisning. Det udforsker undervisningsformater og nye perspektiver med fokus på fællesskab og samskabelse som redskaber til at skabe fornyelse, ligesom det forholder sig til FN’s 17 Verdensmål.

Undervisningsformatet er baseret på Earth Wisdom og regenerativ designtænkning. Det samler studerende og undervisere om en specifik opgave og udforsker samtidig alternativer til måden, vi interagerer med hinanden på.