Årsrapporter og evalueringer
Det Kongelige Akademi - Arkitektur, Design, Konservering udarbejder løbende årsrapporter, evalueringer og strategier. Alt dette materiale er tilgængeligt her på sitet.
Årsrapporter
Årsrapporter
Årsrapporten beskriver Det Kongelige Akademis mål og resultater i forhold til aftalerne i udviklingskontrakten.
Se årsrapporterne fra 2019 og frem:
Beskæftigelsesoversigter
Beskæftigelsesoversigter
Data vedrørende aktuel ledighed findes på Styrelsen for Videregående Uddannelsers hjemmeside (www.ufm.dk). Rektorkollegiet for de Kunstneriske og Kulturelle Uddannelsers (RKU) sekretariat udarbejder desuden hvert år en beskæftigelsesoversigt på baggrund af tal fra Danmarks Statistik.
Se de seneste beskæftigelsesoversigter fra RKU her:
Akkreditering af de tre uddannelser
Akkreditering af de tre uddannelser
Arkitektuddannelsen
Arkitektuddannelsen blev i 2010 evalueret, akkrediteret og anerkendt på højeste internationale niveau.
Designuddannelsen
Designuddannelsen på Designskolen blev i 2010 evalueret, akkrediteret og anerkendt på højeste internationale niveau.
Konservatorskolen
Konservatorskolens bachelor- og kandidatuddannelse blev i 2009/2010 som de første uddannelser på Kulturministeriets område akkrediteret.
Forskningsevaluering
Forskningsevaluering
Arkitektskolen
Arkitektskolen har i 2012-13 fået udført en ekstern forskningsevaluering for perioden 2005-2010.
Evalueringens formål var at få en objektiv og uafhængig vurdering af kvaliteten af den samlede produktion af forskning og kunstnerisk udviklingsvirksomhed i et internationalt perspektiv.
Designskolen
Designskolens forskning blev i 2010 evalueret og godkendt i forskningsevalueringsproces.
Konservatorskolen
I 2000 gennemgik Konservatorskolen en evalering af forskningsaktiviteter for perioden 1989-1999 med et internationalt eksternt evalueringspanel.
Kvalitetspolitik
Kvalitetspolitik
Det Kongelige Akademis kvalitetspolitik er beskrevet i Kvalitetssikringshåndbogen. Den beskriver hvordan kvalitetsarbejdet er organiseret, og hvilke mål kvalitetssikringssystemet er bygget over.
Gender Equality Plan
Gender Equality Plan
Det Kongelige Akademi ønsker at have et rummeligt arbejds- og studiemiljø for alle ansatte og studerende. Vores Gender Equality Plan indeholder konkrete initiativer og indsatser på udvalgte områder med det formål for øje.
Evalueringer
Evalueringer
Undervisningsmiljøvurdering
Alle uddannelsesinstitutioner skal fremover lave en undervisningsmiljøvurdering hvert andet år. Her har de studerende mulighed for at give deres mening til kende om både det fysiske, det psykiske og det æstetiske undervisningsmiljø.